De samenwerking tussen de twee instanties die de Hongaarse wijnen in het buitenland moesten promoten was verre van optimaal.
Volgens de Minister moet daarom het Agrarisch Marketing Centrum (Agrár Marketing Centrum) niet alleen eindverantwoordelijke worden, maar ook beslissing bevoegd en het het voorbereiden van de diverse voorstellen voor de uitvoering van de promotie van de wijnen. Dit in samenwerking met de nieuw te vormen wijnmarketing commissie, waarin mensen uit de wijn- en marketingwereld gezamenlijk zitting gaan nemen.
Door de verduidelijking waar de verantwoordelijkheden gaan liggen hoopt de minister de wijnboeren gerust te stellen dat hun verplichte bijdragen in de toekomst goed gebruikt gaan worden. Zij betalen immers tussen de 0,02 en 0,04 Euro als bijdrage voor de marketing van hun producten. Tevens is de verwachting dat door een snellere besluitvorming de subsidies sneller te gebruiken zijn en dit de marktpositie van de Hongaarse wijnen tegoed gaat komen.
Wanneer dit allemaal werkelijkheid gaat worden is nog niet bekend, maar de eerste stapjes in de goede richting zijn gezet.